THE 100th POST

Ini adalah entry ke 100..yep yep hooray

Last weekend was a great weekend..Hubbyku dtg dr kl..yuk yuk..tp nilai perbelanjaan yg dah dibelanjakan..PJJ.Rumah xdak, kereta pun xdak..satu weekend je dah 400?gila ah..Gaji 2-3ribu pun leh habis ulang alik je.Tak efisien lgsung!!!

Estimate spent: +- rm400!!!

MAIN
Hotel:RM70( Anggerik lodging kt gelugor, bilik oklah muat2, katil,tv,bilik air,aricond,kipas,tuala..bantal ada4..okla..hehe)

Keta sewa: RM60 ( kancil manual je, seat belt rosak, gear cam hampeh..mintak auto dibaginya manual. Dahla lambat, sejam tunggu.Lenguh2 kepala lutut aku ni ha)

Minyak: RM20( dalam keta dah ada minyak,buh la sikit)

Makan2:RM50( Chicken rice shop++lain2...for 2 day)

Tambang teksi:RM10( QB ke VSK, ni teksi tahan, kalau yang menunggu tepi QB? haram...nak RM20,hampeh)

Tambang bas hubby: RM50 (Penang-Kl)

MINOR
Beli-belah: RM100(baju baru,rak baju n apa lg keperluan yg lain)

Tiket wayang: RM20( Transformers hari ahad, rm10/person..give 3 1/2 bintang only..byk ngat lawan2)


Kesimpulan? xboleh jimat la ini macam. Pokai habis sbb nk jumpa je la.huhu..Nak nyusahkan org?susahla nk mintak tlg org. Time susah2 ni susah sangat. Kalau ada pun, yg betul2 prihatin saja. Tapi prinsip aku sng je, aku mintak tlg sekali je.Kalau xnak tlg xpala. Sapala kita nk paksa2 org ni.Ye dak?

Ya ALLAH semoga aku tabah dgn dugaan ni.AMIN...


Comments

Post a Comment

Comment

Popular posts from this blog

Sharing Produk SimplySiti Terbaru untuk 2016

Check list keperluan ibu dan baby( newborns)

Mata kiri berdenyut, low blood pressure, low hemoglobin?