Skip to main content

Ice age 3 vs Harry Potter

Salam,


Lama dah tak post rupanya, 4hari?rekod2..haha.Ok,entry kali ni aku nak komen pasal 2 movies yang aku perg tgok baru2 ni.hehe..

BEST?

Ice age 3: The Dawn of the Dinosaur







Ice age 3 sangat best!!! 4thumbs up atau 4 bintang.Ulasan? perlu ke? dah banyak org bagi ulasan seperti puan nurul .Baiklah, Ige age 3 ni memanglah cerita kartun tp bukan karton yang biasa2. Dalam cerita ni ada watak seperi manny,elli, sid, diego dan 2 ekor tikus( lupa nama). Kalau sesiapa yang pernah tgok versi 1 dan 2 pun mesti teringat tentang tupai yang mengejar makannya tu. hehe..Banyak nilai2 kekeluargaan, kasih sayang, semangat setiakawan dan yang apa yang penting? KERJASAMA..hehe..Yang penting aku tak larat nak gelak tergolek2 dengan habib dekat dalam wayang tu..huihihi..sangat merelakskan otak yang tensen.

Manny& Elli: Dua ekor pasangan mammoth yg sdg menunggu kelahiran bayi sulong diorg..bestnya!! Tapi Manny ada konflik dengan diego dan sid.

Diego: Singa zaman batu yang rasa sepi sebab Manny dah beralih perhatian pada keluarga.

Sid: Sloth lembik kaler hijo..hehe..Dia pun rasa sunyi jugak sampai perg mencuri sesuatu.apakah?tontonlah sendiri.hehe..

Tapi, diorg tetap bersatu akhirnya..the end

Harry Potter & Half Blood Prince




Ha, ni siri ke-6 Budak si Kacamata..aku punya expectation agak tinggi pada cerita ni.Tapi malangnya aku boleh bagi 3 bintang sahaja.

Kenapa?

1) Aku duduk seat number 3 dr depan
2) Aku penat sangat kot,sampai tertido 3 kali,,haha
3) Housemate aku pun semua kata tak best!!!
4) Cerita dia tak banyak adventure,dan banyak menceritakan kebangkitan,kemusnahan dan keretakan hubungan sesama geng 3 org geng (Ron , Hermoine dan Harry )serta kematian Dumbledore cikgu kesayangan Harry.
5) Kuasa jahat makin menguasai dan Serverus pun bersekongkol dgn geng2 jahat..
6) Pening2...jalan cerita yang memberatkan otak yang nak rileks..huhu

Jadi, aku rasa ada lagi 2 episod Harry Potter ni kot. Pasal dia kata ada 2 tahun lg dia nk kena study kat sana. So, tontonlah bg yang fanatik dgn Potter. Bagi aku, 3 bintang aja boleh bg..

enjoice ye kawan2..

Comments

  1. ice age 3 mmg best...
    x kering gusi...
    duk ketawa jer...

    kite berlainan pendpt utk harry potter yek...
    hehehhehehe...

    ReplyDelete

Post a Comment

Comment

Popular posts from this blog

Tahun 2021 pun dah hampir habis.

 Assalamualaikum. Rasanya lama dah tak menulis dalam blog ni.hampir 4 tahun. Blog ni memang temanya campur2 lebih kepada penulisan apa yang berlaku dalam kehidupan seharian. Kebelakangan agak jarang jari ni menulis. aku bukanlah blogger yang menulis untuk dapatkan pendapatan semata. tujuan aku menulis dulu banyak mengenai luahan hati aku sendiri. Aku kadang rasa blog ni macam diari aku kot. sebab banyak juga luahan hati dan perasaan dituliskan di dalam blog ini. blog ni usia dia dah lebih 10 tahun pun. dan aku pun jarang menulis. rasa takda siapa yang masih baca pun.  dan hari ini tergerak rasa nak menulis . ok nanti sambung...saja nak start engine.Sebab dah mula bosan dengan social media yang ada sekarang ni. aku rasa nak beralih semula kepada blog. sekian.

GA 1st Year Blog Anniversary | aryshafayyadh.blogspot.com

Syarat2 Penyertaan : 1.  . Follow Page FB BloggerUtara ( WAJIB ) : BloggerUtara 2. Follow BLOG semua PENAJA ( WAJIB ) : aryshafayyadh  |  Kasihku Amani  |  Mrs Secretary  |  Dunia Zumal  |  Murni Alysa  |  Husna Zahidi  |  Cerita Orang Bujang  |  Fatimah Nabila  |  gnisnuy  |  Permata Biru  |  Arzmoha  |  Tasha Qisha  |  Hikayat Budak Pening  |  Yan Ty  |  Zai Zamree  |  Kira Sakura  |  Arwendanish  |  Siti Nurzafirah  |  Siti Sharini  |  Mia Zain  |  Cik Ash 3. Follow IG semua PENAJA (bagi yang ada) : @arysha_fayyadh  |  @zumal84  |  @murni.alysa  |  @dearhusnaaa  |  @cikpinz  |  @timmmbill  |  @gnisnuy  | @arzmoha  |  @tashaqishaofficial  |  @yantlee  |  @zai_zamree  |  @syakirayaakub |  @el_darwena  |  @zafirahkama  |  @mia_mzain  |  @sha_shikin 4. Follow Page FB  (bagi yang ada)   :  Mrs.Secretary Blog | Hikayat Budak Pening | SitiPrudentialWealthPlanner 5. Buat ENTRY bertajuk : GA 1st Year Blog Anniversary | aryshafayyadh.blogspot.com

Check list keperluan ibu dan baby( newborns)

picture taken from here http://babyproductreviewszone.com/tag/free-baby-stuff/  Assalamualaikum semua... I ni semua checklist yang saya cedok daripada beberapa blog untuk ingatan dan tatapan diri sendiri.Juga boleh jadi reference untuk orang lain :) Senarai yang perlu dibawa oleh bapa / suami (PENTING) 1. GL @ surat jaminan majikan@ kad insurans* 2. Kad merah ibu mengandung* 3. Kad pengenalan ibu dan bapa* 4. Duit* 5. Rekod kesihatan* Keperluan bayi di hospital(PENTING) 1. Selimut dan tuala untuk bayi* 2. Beberapa helai kain lampin dan sapu tangan* 3. Beberapa helai pampers* 4. 3 - 4 helai pakaian baby* 5. Beberapa pasang sarung tangan dan kaki/mitten and booties* 6. topi baby / cover kepala baby* 7. Bedung/barut baby* 8. Alatan mandian baby* 9. Wet tissue- untuk lap baby* 10.Minyak telon* 11.Baby dipers * *Keperluan ibu/mama di hospital ( PENTING) 1. Tuala 2. Barang mandian ( berus gigi ,ubat gigi, pencuci muka, bedak,lo