Skip to main content

Bulat kecil ,bulat kecil bulatlah besar..hehe


baju melayu ungu, baju kurung hijau, tudung ariani butang dan selendang dual color


balang spices ada 5 bijik, lilin wangi..hanger bulat2, tempat isi plastik bulat dan tempat letak benda panas pun bulat..hehe



Salam dan selamat sejahtera...

Sapa igt lagu tu?hehe..sementara aku nk mula kerja ni aku nk update sikit kejadian 3 hari yg lalu.Kita mulakan dengan hari ahad.

Ahad baru2 ni aku dan hubby perg kl untuk perg ambik barang2 dia yg masih tinggal dekat rumah lama di putra height. Pada masa yg sama kami pun sambil tu menyelam air la..hehe Aku dengan misi mengambil cokelat order raya kastemer.Tp maaf gambo xde la plak nk upload.

Kami bertolak dr penang kul 5.oo am lepas sahur. Bawak slow gila lah , pasal hubby aku kata kereta baru masih dalam pantang sbb xsampai 1000km( yeke)..kalau ikutkan mmg xpernah servis lg. Mana taknya, aku bawak pi balik kerja sahaja ye kawan2..

Then pukul 550am kami sampai di hentian r n r bukit gantang solat subuh sat. Then kami lalui km 192.9 itu dengan seramnya. Hubby aku kata dia terketar tangan jugak la bawak kt situ..yela still fobiaa....

Lepas tu kami teruskan perjalanan sampai pulak dkt bukit nk turun tol jelapang nampak kereta masuk longkang melawan arus.Kan ke situ jalan curam.Tapi kesian sbb xde sapa yg berhenti tgok.Kami nk berhenti takut plak kami sbb hujan,jalan licin dan curam. Makanya hubby kat, tlg kol pihak plus.Aku pun kol...yela nilah masanya tlg org lain pulak..kesian kereta tu.Plet PHV plak tu dan aku npk macam kereta saga kelabu..Tahla.smg org tu selamat hendaknya.

Kendian dalam pukul 1000am mcmtu sampai kl.1030 kami pi jalan TAR dulu..pusing2 ronda2 hubby nk cr baju melayu kaler ungu( tema tahun ni)..lama jugak pusing2 xjumpa.Aku masatu dah sempat rembat spasg baju kurung..hehe..Xlama lepas ronda2 jumpa lah sepasg baju melayu kaler ungu yg digantung rege RM50.hehe..kami beli yg tu dan untungnya dapat butang free pasal org kedai tu xperasan n kami pun xperasan...Then pi sogo sat..Tp hubby aku dan aku rimas ..ramai org..dalam 10minit keluar teruih.

Lepas tu pi beli tudung..tudung ala2 ariani butang belakang corak2(ada dalam gambor) , selendang dapat RM28.okla tu..:)

Kul 11 bertolak ke IOI mall utk ambik stok cokelat.Lepas tu pukul 12 bertolak pi rumah sewa hubby.Pastu aku tanya IKEA kat mana?hehe..jauh dia kata.Keluar higway apa tah aku lupo..jalan sat nmpak signboard IKEA..aku kan jakun mana pernah pi.Aku dgar cerita dr kak long aku je..Makanya belilah bulat2 kecil dan bulat2 besar di atas..hehe...ada 5 item semua total rm60..mmg sgt rambang mata....hehehehe..

lepas tu bertolak dr sana kul 3.10. Berhenti sg perak solat qasar jamak. Tapau ikang pating poyak..bestnya..Sampai penang kul 7.20..tepat2 buka posa.tamat...


Comments

Popular posts from this blog

Tahun 2021 pun dah hampir habis.

 Assalamualaikum. Rasanya lama dah tak menulis dalam blog ni.hampir 4 tahun. Blog ni memang temanya campur2 lebih kepada penulisan apa yang berlaku dalam kehidupan seharian. Kebelakangan agak jarang jari ni menulis. aku bukanlah blogger yang menulis untuk dapatkan pendapatan semata. tujuan aku menulis dulu banyak mengenai luahan hati aku sendiri. Aku kadang rasa blog ni macam diari aku kot. sebab banyak juga luahan hati dan perasaan dituliskan di dalam blog ini. blog ni usia dia dah lebih 10 tahun pun. dan aku pun jarang menulis. rasa takda siapa yang masih baca pun.  dan hari ini tergerak rasa nak menulis . ok nanti sambung...saja nak start engine.Sebab dah mula bosan dengan social media yang ada sekarang ni. aku rasa nak beralih semula kepada blog. sekian.

GA 1st Year Blog Anniversary | aryshafayyadh.blogspot.com

Syarat2 Penyertaan : 1.  . Follow Page FB BloggerUtara ( WAJIB ) : BloggerUtara 2. Follow BLOG semua PENAJA ( WAJIB ) : aryshafayyadh  |  Kasihku Amani  |  Mrs Secretary  |  Dunia Zumal  |  Murni Alysa  |  Husna Zahidi  |  Cerita Orang Bujang  |  Fatimah Nabila  |  gnisnuy  |  Permata Biru  |  Arzmoha  |  Tasha Qisha  |  Hikayat Budak Pening  |  Yan Ty  |  Zai Zamree  |  Kira Sakura  |  Arwendanish  |  Siti Nurzafirah  |  Siti Sharini  |  Mia Zain  |  Cik Ash 3. Follow IG semua PENAJA (bagi yang ada) : @arysha_fayyadh  |  @zumal84  |  @murni.alysa  |  @dearhusnaaa  |  @cikpinz  |  @timmmbill  |  @gnisnuy  | @arzmoha  |  @tashaqishaofficial  |  @yantlee  |  @zai_zamree  |  @syakirayaakub |  @el_darwena  |  @zafirahkama  |  @mia_mzain  |  @sha_shikin 4. Follow Page FB  (bagi yang ada)   :  Mrs.Secretary Blog | Hikayat Budak Pening | SitiPrudentialWealthPlanner 5. Buat ENTRY bertajuk : GA 1st Year Blog Anniversary | aryshafayyadh.blogspot.com

Check list keperluan ibu dan baby( newborns)

picture taken from here http://babyproductreviewszone.com/tag/free-baby-stuff/  Assalamualaikum semua... I ni semua checklist yang saya cedok daripada beberapa blog untuk ingatan dan tatapan diri sendiri.Juga boleh jadi reference untuk orang lain :) Senarai yang perlu dibawa oleh bapa / suami (PENTING) 1. GL @ surat jaminan majikan@ kad insurans* 2. Kad merah ibu mengandung* 3. Kad pengenalan ibu dan bapa* 4. Duit* 5. Rekod kesihatan* Keperluan bayi di hospital(PENTING) 1. Selimut dan tuala untuk bayi* 2. Beberapa helai kain lampin dan sapu tangan* 3. Beberapa helai pampers* 4. 3 - 4 helai pakaian baby* 5. Beberapa pasang sarung tangan dan kaki/mitten and booties* 6. topi baby / cover kepala baby* 7. Bedung/barut baby* 8. Alatan mandian baby* 9. Wet tissue- untuk lap baby* 10.Minyak telon* 11.Baby dipers * *Keperluan ibu/mama di hospital ( PENTING) 1. Tuala 2. Barang mandian ( berus gigi ,ubat gigi, pencuci muka, bedak,lo