langkawi-perlis part 1

Chempawan INN-tempat tinggal kami semalaman
Dalam cable car..

Places where we visited...


Langkawi Geo Park Jambatan Gantung at Gunung Mat Chincang

Is This Mahsuri??

Telaga Tujuh..


Rumah beras terbakar..nice


Pantai Chenang masa sunset..

Dataran Lang

salam semua..

Ada yang rindu nak jenguk blog ni x?hehehe..sure rindu kan?(perasan)

So, seperti yang dibebelkan dekat facebookku haritu, saya nk bgtau yang saya dan hubby pergi berjalan ke langkawi dan perlis hujung minggu yang lepas. Agak gamble la juga sebenarnya.Sebenarnya dekat Perlis ada kenduri Puan Lenny dengan En WSA. Jadi alang-alang tu pergi jela jalan ke Langkawi.Dah kira-kira 8 tahun xpergi.Bukan jauh mana pun Langkawi dengan Penang.Tapi tahla..Tak sempat la..huhu
Biasanya kalau orang pergi berjalan mesti nak cerita tempat dituju je.Tapi saya suka selitkan perbelanjaan yang terlibat. Sebab bila saya cari mana-mana blog pun jarang sebut pasal perbelanjaan ni.Ini untuk memudahkan kawan-kawan semua 'budget'perbelanjaan masing2 ok..


Rentetan perjalanan /Perbelanjaan
.........................................
Minyak kete=RM50
Bertolak jam 5.30 pagi
Berhenti di Gurun jam 6.15pagi(sesak sangat..penuh pakcik makcik kat surau)
Berhenti dekat Tol Hutan Kampung jam 6.45pagi solat subuh.
-Tol=RM25(lebih kurangla)
Kira-kira jam 7.30 sampai di Kuala Perlih
-Parking=RM20/hari
Pukul 930 -11.oo perjalanan ke Langkawi
-Tiket feri RM18 (pergi balik)/dewasa
Sebelum naik feri, kami dah booking siap2 motel dengan kereta sewa daripada agen..
-Motel+ Kereta Sewa=RM80+RM60
Sampai jeti kuah, kami ambik teksi untuk ke motel..5minit je sampai
-Teksi=RM4
Duk sat, pukul 12.30tgahari kami keluar cari pusat tourism malaysia, depan2 je dekat pekan rabu pekan kuah.Pergi dapatkan map.
Dapat map, terus bertolak ke Cable Car..
Pukul 1.30ptg bertolak, pergi isi minyak
-Minyak:RM30
Pukul 2.30 mcmtu sampai dekat Geo Park
Pukul 3-4 kat Cable Ca
-tiket harga RM15(bg warga negara Malaysia)
-parking free
4.10ptg bertolak ke Telaga Tujuh
-parking RM2
5.00ptg-5.30ptg di Beras Terbakar
-free parking
5.30-6ptg di Makam Mahsuri
-tiket harga RM2(lupa nnt check)
6-6.30ptg di Pantai Chenang-menikmati sunset
-free parking
-Makan bihun sup+ayor=RM11/2 org

So, Total sekarang dah ada=RM50+25+20+18+18+140+4+30+30+2+4+11=RM350+++

Comments

Post a Comment

Comment

Popular posts from this blog

Sharing Produk SimplySiti Terbaru untuk 2016

Mata kiri berdenyut, low blood pressure, low hemoglobin?

Check list keperluan ibu dan baby( newborns)