langkawi-perlis part 2

abg ayip dan syamir

chuping,perlis

pengantin comelz

laksa kola perlih


Salam semua...

Bersambung....

So, itulah budget perjalanan seharian kami berjalan pada hari jumaat itu.
Seterusnya, malam itu kami keluar ke pekan kuah untuk shopping2 barang sikit.Jam menunjukkan jam 9.30malam

Banyak kedai dah tutup pun.Tapi masih ada pasar malam disekitar pekan kuah yang katanya biasa tutup jam 12 malam.So , bagi sesiapa yang nak membeli tu bolehlah ke pekan kuah. Ada banyak pilihan.Langkawi ni kan bebas cukai, jadi barangan macam perfume,cokolat dan ro*** memang murah dekat sini.Selain daripada tu, kalau nak beli kain batik yang lawa-lawa, ada banyak dekat beras terbakar dan geopark.(RUGI XBELI BEG KT GEOPARK TU..ISK MENYESAL..HUHUHUH)

Malam tu shopping beli

coklat+baju tshirt+blouse=RM100++ habis
makan malam=nasi kosong+sup sayur+kerabu ayam+laichikang+nasi paprick+air suam=RM21
(kami makan di chempawan inn restaurant je)..:)

Keesokannya..sabtu 27hb2

Pukul 7.30 kami makan di gerai yang terletak xsampai 10minit dari tempat menginap

Breakfast:nasi lemak (2) ,teh tarik(2) dan karipap (3)= RM7.00

8.00pagi bergerak ke dataran lang untuk mengambil gambar
parking:free
9.00pagi balik ke hotel
10.30pagi naik teksi sapu
tambang:RM4 ke pekan kuah
jarak:2-3km je

11.00pagi naik feri
tambang:RM18X2=RM36

12.00tgahari sampai jeti

12.15tgahari pergi ke laksa kak su kola perlih sedap oo
makan:laksa kuah biasa+air teh o limau ais+sebijik pulut panaggang
harga=RM 7(xigt)

12.30tgahari bergerak ke kenduri lenny dekat simpang 4=ambik masa 30minit je dr kuala perlih

3.00ptg bergerak ke cuping..weeee

malam tu kami tidoq rumah abg ipar kat GURUN

the end..

so total perbelanjaan lebih kurang:RM500+++

Jadi apa lagi kawan-kawan, selamat bercotiiiiiiiiiiii

Comments

Popular posts from this blog

Sharing Produk SimplySiti Terbaru untuk 2016

Mata kiri berdenyut, low blood pressure, low hemoglobin?

Check list keperluan ibu dan baby( newborns)