1st child-Airis fatiha

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

2nd child - Irdhina Sofia

Lilypie Second Birthday tickers

Monday, August 30, 2010

Puasa part 2

Salam semua..

Harini bersiaran di rumah.Mula2 taknak cuti harini. Tapi sebab banyak sangat benda tak setel2 lagi, maka saya mengELkan diri pada hari ini. Esok dah cuti. benda ni nak setel masa hari kerja je..Ada je keje kat opis.Tapi peel saya, saya tak suka guna waktu kerja untuk benda2 lain.Lebih elokla bercuti daripada mencuri masa.Tapi boleh buat je buat kerja lain dekat rumah.Cuma eksperimen tersebut je yang tak setel2.Dah 3 minggu nak masuk sebulan dah buat tapi tak jadi2.Dah macam2 usaha yang dilakukan.Tapi dah tak boleh2.Tak boleh nak buat apa dah..huhuhu..Nak harapkan sorang hamba ALLAH tu haritu dia asik FB je.haha malas ngumpat.Biasalah org baru jumpa benda baru , jadi peghak sikit.Alasan? BZ..haku tengok hang duk main FB je..kat rumah takde internet kot. Takleh salahkan dia.Tapi sok jawab jela dengan TUHAN....kan?
Jadi, apa cerita part 2?
hurmm...gambaq selalu xde kan?hehehe..pemaleh btul nak snap gambar kan?Kamera dah canggih dah rasanya walaupun tak secanggih profesonal.
Baru2 ni ada 2 orang ahli keluarga telah pergi ke rahmatullah..Innalillahhiwainnalillahirojiun...
1st- Isteri sepupu suami saya.
2nd-isteri pakcik sebelah ayah saya.
Semoga mereka ditempatkan dikalangan orang2 beriman. Bulan ramadhan kan pintu syurga terbuka dengan seluas2nya..InsyaALLAH...Masa tengok pengebumian itu, ada secalit lagi tanda keinsafan yang menjelma dalam diri.
Then haritu my familia datang ke rumahku di tingkat 15 ni untuk kali pertama.Dapat jugalah berbuka dan bersahur bersama2 kan adik2ku dan ibubapa ku..hehe.Tapi tujuan datang tu nak pi melawat kematian tula.Bukanlah tujuan untuk berjalan ye dak?tapi ALHAMDULILLAH dapatlah juga bersama2 berpuasa walaupun diriku tidak memasak pada hari tersebut.
Lagi?
Kemudian hari ahad ni kami pergi ke kampung suami di Kokdiang...Banyak jugak rumah pergi melawat .Tapi tujuan utamanya sebab nak melawat rumah si mati yang kami xsempat nak pergi melawat haritu..Kesian saya tengok anak dia yang masih kecil berumur 2tahun tu.Macam tak tau apa2.Semua ni dugaan yang maha esa..
Lagi?
Berjumpa dengan rumetku yang comei..Wan Syafuri aka cik puri..hehehe..Lama dah tak jumpa sejak saya konvo.Bersama hubbynya Pak Ya..hehe...Comei lagi kamu ye Wan.Dia masih memanggil saya dengan gelaran makcik.hehe.Apa2 pun trimas sebab beli cokelat raya daripada saya..:P..
Lagi?
Ke tempat peberet kami di Pekan Rabu..MasyaALLAH jem yang amat.sejam cari parking xdapat2.Biasanya kalau kami pergi memang xpernah ada masalah langsung.Paling lama pun setengah jam je cari parking.Last2 parking dekat kompleks MBSA..hehe..menapak la dalam 10minit gak ke Pekan Rabu..My hubby dapat la sehelai baju melayu kaler kuning...Saya?beli baju kurung kaler hijau yang morah2 je..ekeke.bukan pakai raya pun.Pakai nak pergi kerja je..Lain?beli kuih , kerepek dan kudapan...
Kemudian bertolak ke Gurun ke rumah abang ipar.Sampai2 tengok2 2 beradik tu dah puasa.Maknya kata dah 9 hari puasa..Wah bagus2..Yang kecik pun dah makin tembam n comei iaitu si Shafli( betui kah ejaan?, xpa yg penting bunyi ado)...Berbuka puasa dsitu.Kemudian bertolak ke Sg Petani Selatan untuk bertemu seorang lagi kastemer setia kak Syaz.TQ
Lagi 10 hari dah nak dekat raya kan?tak lama dah tu..Nantikan kemunculan part 3..
Wassalam...
p/s: harini nak servis kereta dan jumpa lawyer..minggu depan jumpa doc pakar sakit puan( orang berpenyakit kena jmpa doktor jugak...:P)

No comments:

Post a Comment

Comment