Skip to main content

Gigiku patah di depan 1

Salam semua...

Aduyai sedihnya saya.Gigiku yang xberapa nak elok tu patah.Kenapa nak cerita?Ala...sebab nak berkongsi pengalaman dan mencari pengalaman .Tak begitu peah??hehehe.Takde kaitan dengan cerita di bawah....

Last week pada tanggal 23hb Oktober 2010,Sabtu saya paksa jugak encik suami ambik cuti sebab nak ke Perlis..hahaha.seronok walau duit gaji xmasuk ku redah juga..

Misi 1)

Ke kenduri skulmate masa sekolah rendah n menengah iaitu NOORHANA dan pasangannya.Gambar pun xsempat nak tepek ni sebab nak update jugak..Alhamdulillah sampai jugak ke kenduri walaupun jalan xberapa familiar.Tapi dengan bantuan OVIMAP..Berjaya jugak saya sampai ke destinasi yang dituju.hehe.Tahniah kerana berkahwin dengan orang UTARA.Sampai jugak aku ke kenduri hang no..Semoga berbahagia ke akhir hayat..aminnn


Misi 2)

Ke rumah sahabatku dan sahabat puan Tuti juga iaitu ke rumah Wahid(Puan Wahida).hehe.disebabkan ada GPS senang je cari rumah hang no.Tidak membuatkanku sesat lagi.Syiok rumah hang wahid.Sebab luas dari rumah aku. Dapat makan laksa wahid.Sorilah aku tak bertambah.Mesti hang kecik ati kan.Bibud plak xmakan pedas.Orang pahang kabor...BOYOK...hehehe...bagus jugak sebab elakkan kena bedah apendiks.Gambar?sat lepas ni upload.Singgah ingat nak lama tapi susahlah nak gosip2 bila laki2 kita duk ada.miahahahah..sensored..Maira pulak duk lentok sakan kat aku.Hehe..Ingat nak bawak ole2 kat dia pun aku xsempat.Adoila...Lain kali kita planned g Siam ek.Tunggu Maira dah lincah sikit..


Misi 3)

Udang sanggul...oh kawan2 ku .Saya tidak berjaya membawa balik udang itu.Ke merata2 tempat dah.Akhirnya hampa jua..Kepada Yazidlah akanku usulkan perkara ini nampaknya....


MISI:2 accomplish, 1 gagal..


Sambungan....Gigiku patah di depan 2

Wassalam

Comments

  1. Ala juli tak jumpa gak ekk..Tak pa lah nanti ada rezeki jumpa la tu...Hheheh pagi2 weekend kat pasar tani n ptg rabu pasar malam hehhe...

    ReplyDelete
  2. hehehe..aku terrrr..buat pedas..xpa22 lgpun aku paham hg nk pi mkn kenduri..satgi mkn byk tak muat nasi minyak plak..hehehe nnti kita plan pi krabi island nak tak ngn phi phi..

    -WAHID-

    ReplyDelete

Post a Comment

Comment

Popular posts from this blog

Tahun 2021 pun dah hampir habis.

 Assalamualaikum. Rasanya lama dah tak menulis dalam blog ni.hampir 4 tahun. Blog ni memang temanya campur2 lebih kepada penulisan apa yang berlaku dalam kehidupan seharian. Kebelakangan agak jarang jari ni menulis. aku bukanlah blogger yang menulis untuk dapatkan pendapatan semata. tujuan aku menulis dulu banyak mengenai luahan hati aku sendiri. Aku kadang rasa blog ni macam diari aku kot. sebab banyak juga luahan hati dan perasaan dituliskan di dalam blog ini. blog ni usia dia dah lebih 10 tahun pun. dan aku pun jarang menulis. rasa takda siapa yang masih baca pun.  dan hari ini tergerak rasa nak menulis . ok nanti sambung...saja nak start engine.Sebab dah mula bosan dengan social media yang ada sekarang ni. aku rasa nak beralih semula kepada blog. sekian.

Check list keperluan ibu dan baby( newborns)

picture taken from here http://babyproductreviewszone.com/tag/free-baby-stuff/  Assalamualaikum semua... I ni semua checklist yang saya cedok daripada beberapa blog untuk ingatan dan tatapan diri sendiri.Juga boleh jadi reference untuk orang lain :) Senarai yang perlu dibawa oleh bapa / suami (PENTING) 1. GL @ surat jaminan majikan@ kad insurans* 2. Kad merah ibu mengandung* 3. Kad pengenalan ibu dan bapa* 4. Duit* 5. Rekod kesihatan* Keperluan bayi di hospital(PENTING) 1. Selimut dan tuala untuk bayi* 2. Beberapa helai kain lampin dan sapu tangan* 3. Beberapa helai pampers* 4. 3 - 4 helai pakaian baby* 5. Beberapa pasang sarung tangan dan kaki/mitten and booties* 6. topi baby / cover kepala baby* 7. Bedung/barut baby* 8. Alatan mandian baby* 9. Wet tissue- untuk lap baby* 10.Minyak telon* 11.Baby dipers * *Keperluan ibu/mama di hospital ( PENTING) 1. Tuala 2. Barang mandian ( berus gigi ,ubat gigi, pencuci muka, bedak,lo

GA 1st Year Blog Anniversary | aryshafayyadh.blogspot.com

Syarat2 Penyertaan : 1.  . Follow Page FB BloggerUtara ( WAJIB ) : BloggerUtara 2. Follow BLOG semua PENAJA ( WAJIB ) : aryshafayyadh  |  Kasihku Amani  |  Mrs Secretary  |  Dunia Zumal  |  Murni Alysa  |  Husna Zahidi  |  Cerita Orang Bujang  |  Fatimah Nabila  |  gnisnuy  |  Permata Biru  |  Arzmoha  |  Tasha Qisha  |  Hikayat Budak Pening  |  Yan Ty  |  Zai Zamree  |  Kira Sakura  |  Arwendanish  |  Siti Nurzafirah  |  Siti Sharini  |  Mia Zain  |  Cik Ash 3. Follow IG semua PENAJA (bagi yang ada) : @arysha_fayyadh  |  @zumal84  |  @murni.alysa  |  @dearhusnaaa  |  @cikpinz  |  @timmmbill  |  @gnisnuy  | @arzmoha  |  @tashaqishaofficial  |  @yantlee  |  @zai_zamree  |  @syakirayaakub |  @el_darwena  |  @zafirahkama  |  @mia_mzain  |  @sha_shikin 4. Follow Page FB  (bagi yang ada)   :  Mrs.Secretary Blog | Hikayat Budak Pening | SitiPrudentialWealthPlanner 5. Buat ENTRY bertajuk : GA 1st Year Blog Anniversary | aryshafayyadh.blogspot.com