Skip to main content

Desperate housewives


image taken from 
http://slouchingtowardsthatcham.com/2010/12/24/desperate-housewives-mid-season-7-review/
Assalamualaikum semua.

Kisah di atas bukan berkisar tentang hidup saya tetapi tentang drama yang saya ikuti sejak menjak beberapa tahun ni.Dah habis dah pun citer ni.Sebab tu saya nak cerita sikit.hehe..Entry blog pun dah lama tak tulis.Puan TUTI rindu nak baca.Banyak cerita nak tulis tapi tak sempat.Dengan busy kerjanya.Kadang2 balik rumah tu nak berehat je.Yela sejak pembawakan budak ni mood malas pulak nak menulis.Kalau dulu, nak je tulis selalu.

Kerja pun kadang teroverload.Ni pun ambik masa time rehat kejap buat karangan apa yang patut.Oklah cukup bebel..Jom baca pasal cerita ni.

Pada awalnya saya cukup xsuka dengan cerita ni. Nak tahu kenapa? masa awal2 keluar cerita ni my sister suka lah tengok dekat channel 8tv atau 711 starworld.Rasanya cerita bermula sekitar zaman masa saya 1st year dekat USM kot.Tahla xberapa nak ingat. Tapi saya tak suka cerita ni sebab banyak sangat scene 18sx.haha. serius betul banyak 'sangat' ok..Tapi kita boleh ambik pro dan kontra dia.

Desperate housewives ni berkisarkan kisah kejiranan dekat Wisteria Lane dekat negara Uncle Sam.Watak2 utama dalam drama ni adalah Bree Van De Kamp, Susan Mayer, Laynette Scavo dan Gabrielle Solis.Diorang ni memang kawan rapat la.Kisah masa Seasons 1 adalah selepas kematian Marie Allice. Suara background cerita ni daripada mula sampai habis memang suara Marie Allice ni la..

So, selepas kematian Marie Alice ni bermacam2 misteri lagi yang muncul dekat kawasan kejiranan diorang ni.Dengan kes skandalnya, perceraian, sabotaj la, kes bunuh dan macam2 lagi.Kalau kita tengok daripada season 1 sampai yang final ni.Macam2 perkara yang tak disangka timbul .

Walaupun banyak 'keburukan' cite ni dengan budaya barat yang peliknya , dengan kisah lesbian laa..gay la..yang itu memang xbaguihlah untuk diambil ikhtibar pun.Moral xdak.Tapi yang paling saya respect dengan cerita ni adalah semangat setia kawan..semangat kejiranan , tolong menolong yang tak pernah pudar.

Kalau kawan ni ada masalah, kawan ni akan back up dan tolong.Kalau nilai yang ni memang kita patut ambik ikhtibar daripada cerita ni.Cuma kadang kalau ada scene merapu meraban 18sx tu saya pun kadang cuba tutup mata ke, buat koje lain ke..ehhehehe..yang tu toksah ambik la..

Sekarang ni tengah duk cuba tengok balik dari season 1.Yela sebab saya tak tengok daripada mula kan? Daripada tajuk cerita ni mesti kita akan interpret, huish desperate sungguhhh..itu pandangan saya pada mulanya..oklah setakat ni lah post pada kali ni.bye bye bye..hehe

Comments

  1. nana tak pernah miss from 1st season! cite favourite ni..hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Comment

Popular posts from this blog

Tahun 2021 pun dah hampir habis.

 Assalamualaikum. Rasanya lama dah tak menulis dalam blog ni.hampir 4 tahun. Blog ni memang temanya campur2 lebih kepada penulisan apa yang berlaku dalam kehidupan seharian. Kebelakangan agak jarang jari ni menulis. aku bukanlah blogger yang menulis untuk dapatkan pendapatan semata. tujuan aku menulis dulu banyak mengenai luahan hati aku sendiri. Aku kadang rasa blog ni macam diari aku kot. sebab banyak juga luahan hati dan perasaan dituliskan di dalam blog ini. blog ni usia dia dah lebih 10 tahun pun. dan aku pun jarang menulis. rasa takda siapa yang masih baca pun.  dan hari ini tergerak rasa nak menulis . ok nanti sambung...saja nak start engine.Sebab dah mula bosan dengan social media yang ada sekarang ni. aku rasa nak beralih semula kepada blog. sekian.

GA 1st Year Blog Anniversary | aryshafayyadh.blogspot.com

Syarat2 Penyertaan : 1.  . Follow Page FB BloggerUtara ( WAJIB ) : BloggerUtara 2. Follow BLOG semua PENAJA ( WAJIB ) : aryshafayyadh  |  Kasihku Amani  |  Mrs Secretary  |  Dunia Zumal  |  Murni Alysa  |  Husna Zahidi  |  Cerita Orang Bujang  |  Fatimah Nabila  |  gnisnuy  |  Permata Biru  |  Arzmoha  |  Tasha Qisha  |  Hikayat Budak Pening  |  Yan Ty  |  Zai Zamree  |  Kira Sakura  |  Arwendanish  |  Siti Nurzafirah  |  Siti Sharini  |  Mia Zain  |  Cik Ash 3. Follow IG semua PENAJA (bagi yang ada) : @arysha_fayyadh  |  @zumal84  |  @murni.alysa  |  @dearhusnaaa  |  @cikpinz  |  @timmmbill  |  @gnisnuy  | @arzmoha  |  @tashaqishaofficial  |  @yantlee  |  @zai_zamree  |  @syakirayaakub |  @el_darwena  |  @zafirahkama  |  @mia_mzain  |  @sha_shikin 4. Follow Page FB  (bagi yang ada)   :  Mrs.Secretary Blog | Hikayat Budak Pening | SitiPrudentialWealthPlanner 5. Buat ENTRY bertajuk : GA 1st Year Blog Anniversary | aryshafayyadh.blogspot.com

Check list keperluan ibu dan baby( newborns)

picture taken from here http://babyproductreviewszone.com/tag/free-baby-stuff/  Assalamualaikum semua... I ni semua checklist yang saya cedok daripada beberapa blog untuk ingatan dan tatapan diri sendiri.Juga boleh jadi reference untuk orang lain :) Senarai yang perlu dibawa oleh bapa / suami (PENTING) 1. GL @ surat jaminan majikan@ kad insurans* 2. Kad merah ibu mengandung* 3. Kad pengenalan ibu dan bapa* 4. Duit* 5. Rekod kesihatan* Keperluan bayi di hospital(PENTING) 1. Selimut dan tuala untuk bayi* 2. Beberapa helai kain lampin dan sapu tangan* 3. Beberapa helai pampers* 4. 3 - 4 helai pakaian baby* 5. Beberapa pasang sarung tangan dan kaki/mitten and booties* 6. topi baby / cover kepala baby* 7. Bedung/barut baby* 8. Alatan mandian baby* 9. Wet tissue- untuk lap baby* 10.Minyak telon* 11.Baby dipers * *Keperluan ibu/mama di hospital ( PENTING) 1. Tuala 2. Barang mandian ( berus gigi ,ubat gigi, pencuci muka, bedak,lo