1st child-Airis fatiha

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

2nd child - Irdhina Sofia

Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, August 16, 2012

Raya ke-4 bersama suami dan baby (dalam perut)


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua,

Dikesempatan ini, saya nak mengucapkan selamat menyambut hari raya aidilfitri bersama yang tersayang.Maaf zahir dan batin juga diucapkan. Bagi yang jauh perjalanan untuk ke kampung halaman..Macam saya lah tu..hehe.semoga selamat pergi dan pulang.Berhati-hati di jalanraya.

Puasa?
Alhamdulillah hopefully xnak ada lubang lah kan sebab dah diberi peluang boleh bagi habiskan..hihi.

Baju raya?
Tahun ni xde mood sangat nak berbaju raya.Sebab kan perut membesar.Ada sehelai tu jela yang dah 2 bulan hantar dekat tailor dekat kampung.Memang daripada kecik sampai besar hantar dekat dia.Memang puas hati pakai baju yang dibuat.Alhamdulillah  baju kurung raya saya yang sepasang ibesar sedikit jadi taklah sendat di perut.:) Husband pulak xnak beli baju raya.Tah merajuk ke apa tah.heheeh takpa kita paksa jugak esok masa balik kampung :P.

Kuih Raya?
Persiapan tahun ni nak kata sederhana pun tak, membazir pun tak ( yeke?), dan buat sejenis je kuih raya itu pun on request iaitu choc chip.Tapi biskut tu memang akan duk kat rumah jela sebab buat satu round je Lagipun baru test resepi.hehe..tak berapa nak comei..
Lagipun diriku memang jual choc chip dengan cokelat tiap tahun.Alhamdulillah sambutan memberangsangkan walau untung takat 20%.Itulah rezeki yang dah tertulis.Terima kasih pada yang beli :).
Cuma yang nak bawak balik kampung jela berkodi2 kerepek terutama yang dibelah rumah mertua . Sampai melimpah ruah beg besar tu.Saya bawak balik ke kampung saya sikit je sebab famili raya kampung tok kedah harini..waaaa xaci..

Kasut raya? 
pakai kasut yg dibeli pada 2bulan lepas je..Lepas tu ada beli 2 jubah di saat2 akhir.gedebehlah pulak .Lepas raya kena alter untuk dijadikan pakaian kerja.huhu( kebanyakan baju dah sendat lorr)...


                                                        Zoe orange inspired maria elena..orenggg

                                                         beg fossil...oh cantiknya (^.^)
Beg raya?(perlu ke?) 
oh yess beli beg zoe orange dekat sometimes inspired by maria elena kaler yang sedondon dengan baju raya I.hehe.ehehem sebenar nak beli beg fossil yang imported tu tapi harganya agak mahal la.Takpala yang hampir serupa pun boleh ..Sebenarnya bukan beg raya sangat tapi dah kebetulan raya kan?hahaha

Duit raya?
Tukar duit raya baru 2minggu sebelum raya adalah disarankan.Lagi awal lagi bagus.Kalau seminggu sebelum raya habislah nak tukar pun tak cukup. Sarung angpau pun boleh habis..hehehe..

Kad raya?
 dapat 3 keping je daripada prudential, wah chan dengan perkin elmer.Daripada orang perseorangan takdak..:( sebab saya pun tak bagi dah nak tunggu orang bagi?xmalu..


Tudung raya? 
takde tudung raya tapi kebetulan beli masa raya.lagi? Beli dekat sini shawlbyvsnow.

Raya mana?
syhhh patutnya raya belah rumah saya, dah mak n abah nak raya kedah pulak..Sejak kahwin ni , kalau campur yang ni dah 3kali raya rumah mertua dulu .huhu ( macam jauh jee)..Mak n abah balik raya kedua.Harap sangat dapat makan kuah kacang mak yang sedap tu.Tahun lepas tak dapat makan  sepuasnya.Tahun ni kena kata mengidam la baru boleh dapat ( alasan..hahaha) dan kuah lontong dan rendang mak.:).Takpa lepas ni kita raya dua kali das semula..hehe lepas tu back to normal .Boleh encik husband?:P barulah adil dak gitu?heheheh..

oH rasanya masa raya nanti perutku akan menjadi tumpuan, sebolehnya nak sorok je perut dalam baju tu bg orang tak nampak.boleh gitu?:P

Oklah last but not least.SELAMAT HARI RAYA....


8 comments:

Comment