Dermalah dengan seikhlas hati.........

Pernahkah kita terfikir,

kalau nak derma tu, dengan hati yang tak ikhlas?

bagi saya, kalau sampai ada syarat2nya yang dikemukan.

contohnya baju.bukan kita tak tahu kalau nak bagi dekat orang kenalah bagi yang elok, baru, bukan lusuh.

Tapi kalau syarat dia nak baru semata-mata sedangkan kita dah kata yang baju tu masih elok.xpakai.tapi nampak ayat tu masih nak kata mcm tak elok( even xtengok lagi..) jadi tawar hati pulak nak derma n sedekah.

serupa macam kita niat baik, tapi orang nampak macam tak baik.

Wallahualam.just my 2 cents :)

Comments

  1. Errkkkk? Betul.... Ada tu kan jue, nak derma, tulis pulak " RM10 ke atas sahaja....." Haa... tak ke pelik tu? ishkkkk............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik2..daripada jadi terus jadi tak jadi..xpa yg penting ikhlas.hehehe..buh2 syarat ni membuatkan orang rasa macam..aik?perlu ke syarat2..

      Delete

Post a Comment

Comment

Popular posts from this blog

Sharing Produk SimplySiti Terbaru untuk 2016

Check list keperluan ibu dan baby( newborns)

Mata kiri berdenyut, low blood pressure, low hemoglobin?