Skip to main content

3rd post png-cangi-narita-salt lake

Salam semua..

Oh saya tidak tahu samaada dapat meneruskan penulisan ini pada hari ini.Kenapa?adala rsa sedih sikit..hehe..kepada tuti sahabatku yang setia membaca.Akanku cuba habiskan cerita ini secepat mungkin sebab selepas ini 2minggu akanku outstation lagi menjadi atlit usm..hehe..bz kan?ada sebab saya membzkan diri.Harap yang paham tu pahamla..hehehe

So lepas naik shuttle tu kami menuju ke hotel di Crowne Plaza Hotel.Jam baru menunjukkan jam 2petang.Saya dan bos merancang untuk ke downtown( hujung bandar dalam bahasa depa) untuk membeli luggage bag yang baru.Kami pun bertanya kepada staf hotel berkenaan dengan shuttle bus.Dia cadangkan kami pusing2 bandar dan melawat tempat yang menarik di SFO..Iaitu jambatan kaler merah yang cantik itu..Ohhh behnya.Tapi disebabkan kami nak pergi cari luggage bag saya, maka terbatal la angan-angan itu..hehe. Bandar yang kami nak pergi tu namanya POWELL.Sampai2 sana terus pergi cari kedai beg.Lepas2 dapat tu terus balik.Memang tak menikmati pemandangan sungguh..hehe

Sampai hotel plak, lapaq..Pergi kedai makan kat hotel jela...Makan apa tau?makan udang...adoila..nasik pulak xada.Makan jela...Selesai makan, dalam kemengantukan itu saya mengemas2 beg yang baru la..Jam 10malam baru tido.Paginya nak bangun awal ..kul 4.30 am dah nak kena ada kat sana.Maka tidur memang lena habis tak ingat.hehe..Jam dah dikunci kul 3am.Tup tup nak dijadikan cerita..tak terbangun..Tersedar pukul 4 pagi..tergolek terlentanglah saya dengan bos..hahahah..sib baik beg dah kemas.Kelam kelibut tengok2 shuttle bus duk tunggu.Lega.

Sampai di airport alhamdulillah selesai semua benda dengan mudah.Jam 7 pagi kami naik flight ke denver, colorado.yeay..Ambik masa dalam 3 jam jugala..SFO adalah tempat yang dekat dengan pantai.Colorado pulak popular dengan tornado..yehaaaa..Sampai dekat sana, bermulalah episod saya tertinggal oleh bos.Sayakan tak biasa berjalan oversea.Seriau kena tinggal.hehe..Padahal duk dekat2 tu ja.Daalam keboringan itu, saya melayari internet jap tapi kena bayaq USD1 untuk 10minit.cet..Sabo jela.mahei tu..Kat Colorado tu saya window2 shopping la sikit2..hehe

Kul 1pm kami berlepas ke SLC..akhirnya..Masa kat dalam plane tu saya dah mula jumpa mat salleh yang prejudis lagi dengan muslim.Saya duduk belakang dengan bos.Kami tak duduk lagi dah sebuk2 nak duk.cettt....Sebelah saya ada sorang pompuan mat salleh.duk tidoq.dia kata dia mengantuk sangat tak tahan nak tidoq..sepanjang2 perjalanan tu masa dia tidoq saya pun snip snapla gambar kat luar..aduhai cantiknya ciptaan tuhan.Kejakunan dan Kepeghakan dah terserlah sebab tengok gunung ganang penuh salji.heheehe

Lebih kurang dalam 1jam setengah tibalah kami di pekan slc..Masa tu jam 3 petang kot.hehe..Sampai2 sana terus kami naik shuttle van hotel kami menginap..Seronok rasanya bila dah sampai..hehehe..Sampai kat hotel kami menginap tu wah terpegun dengan keindahan deco kolonialnya..superb dan cantik..syhhh( hotel ni hotel paling mahai pernah saya menginap...ekekeek)...

Nanti sambung kemudian yer kawan2..

1. cepat arr julie.. sambung, tak sabar nk baca

2. hehe juliezz..
    thanx ek..aku busy pn mmg xlps bc cter ko ni

3. juli duk crown plaza US...wah crowne plaza kat msia pun dh mahei inikan plak yg cap USD...

Comment

Popular posts from this blog

Tahun 2021 pun dah hampir habis.

Assalamualaikum. Rasanya lama dah tak menulis dalam blog ni.hampir 4 tahun. Blog ni memang temanya campur2 lebih kepada penulisan apa yang berlaku dalam kehidupan seharian. Kebelakangan agak jarang jari ni menulis. aku bukanlah blogger yang menulis untuk dapatkan pendapatan semata. tujuan aku menulis dulu banyak mengenai luahan hati aku sendiri. Aku kadang rasa blog ni macam diari aku kot. sebab banyak juga luahan hati dan perasaan dituliskan di dalam blog ini. blog ni usia dia dah lebih 10 tahun pun. dan aku pun jarang menulis. rasa takda siapa yang masih baca pun.  dan hari ini tergerak rasa nak menulis . ok nanti sambung...saja nak start engine.Sebab dah mula bosan dengan social media yang ada sekarang ni. aku rasa nak beralih semula kepada blog. sekian.

Check list keperluan ibu dan baby( newborns)

picture taken from here http://babyproductreviewszone.com/tag/free-baby-stuff/  Assalamualaikum semua... I ni semua checklist yang saya cedok daripada beberapa blog untuk ingatan dan tatapan diri sendiri.Juga boleh jadi reference untuk orang lain :) Senarai yang perlu dibawa oleh bapa / suami (PENTING) 1. GL @ surat jaminan majikan@ kad insurans* 2. Kad merah ibu mengandung* 3. Kad pengenalan ibu dan bapa* 4. Duit* 5. Rekod kesihatan* Keperluan bayi di hospital(PENTING) 1. Selimut dan tuala untuk bayi* 2. Beberapa helai kain lampin dan sapu tangan* 3. Beberapa helai pampers* 4. 3 - 4 helai pakaian baby* 5. Beberapa pasang sarung tangan dan kaki/mitten and booties* 6. topi baby / cover kepala baby* 7. Bedung/barut baby* 8. Alatan mandian baby* 9. Wet tissue- untuk lap baby* 10.Minyak telon* 11.Baby dipers * *Keperluan ibu/mama di hospital ( PENTING) 1. Tuala 2. Barang mandian ( berus gigi ,ubat gigi, pencuci muka, bedak,lo

GA 1st Year Blog Anniversary | aryshafayyadh.blogspot.com

Syarat2 Penyertaan : 1.  . Follow Page FB BloggerUtara ( WAJIB ) : BloggerUtara 2. Follow BLOG semua PENAJA ( WAJIB ) : aryshafayyadh  |  Kasihku Amani  |  Mrs Secretary  |  Dunia Zumal  |  Murni Alysa  |  Husna Zahidi  |  Cerita Orang Bujang  |  Fatimah Nabila  |  gnisnuy  |  Permata Biru  |  Arzmoha  |  Tasha Qisha  |  Hikayat Budak Pening  |  Yan Ty  |  Zai Zamree  |  Kira Sakura  |  Arwendanish  |  Siti Nurzafirah  |  Siti Sharini  |  Mia Zain  |  Cik Ash 3. Follow IG semua PENAJA (bagi yang ada) : @arysha_fayyadh  |  @zumal84  |  @murni.alysa  |  @dearhusnaaa  |  @cikpinz  |  @timmmbill  |  @gnisnuy  | @arzmoha  |  @tashaqishaofficial  |  @yantlee  |  @zai_zamree  |  @syakirayaakub |  @el_darwena  |  @zafirahkama  |  @mia_mzain  |  @sha_shikin 4. Follow Page FB  (bagi yang ada)   :  Mrs.Secretary Blog | Hikayat Budak Pening | SitiPrudentialWealthPlanner 5. Buat ENTRY bertajuk : GA 1st Year Blog Anniversary | aryshafayyadh.blogspot.com